torsdag 8 mars 2012

postheadericon Det goda brödet

I resturang forum på Örebrouniversitet finns det goooodaste brödet! Vi har många gånger funderat på receptet mellan tuggorna..och nu har jag äntligen hittat det (fann det på en annan tjejs blogg) ! Av en slump ¨,


Forums goda bröd;

4 limpor.

1 liter vetemjöl

6dl rågsikt

4dl vetekli

4 dl havregryn

6 dl blandade korn,frön eller gryn. (ex solrosfrön)

4 stk salt

1/2 dl bikarbonat

3dl sirap

2 liter filmjölk


Blanda alla torra ingredienser, ha i sirap och filmjök, Blanda (degen ska vara lös). Häll upp i 4 smorda formar på ca 1,5 liter. Grädda i 170 grader ca 70 min.


ÄT OCH NJUT!



0 kommentarer:

Om mig

Från soffan till spåret
Jag är en 23-årig tjej som studerar till Hälsoutvecklare på Örebro universitet samt driver ett eget företag inom skönhet. Här får ni ta del av mina produktrecensioner/tips,studier och framför allt, träning & wellnes. Träningsmålet är för tillfället tjejvasan 2012, häng med och läs om min resa dit.
Visa hela min profil

Mars mål

Styrka 2 gånger i veckan.
Jogga 5km utan stopp.

Komma i mål på tjejvasan! X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan X

Januari mål

Testa på en yoga klass X
1 spinning/indoorwalkingpass i veckan
Photobucket